۱۳۸۶ اسفند ۵, یکشنبه

معرفي کارت هاي گرافيک GeForce 8800 GTX/GTS از توليد کنندگان مختلف


سرانجام پس از مدت ها انتظار و شنیدن حرف ها و حدیث های بسیار، نخستین سری از کارت های گرافیک سازگار با DirectX 10 یعنی GeForce 8800 GTX و GeForce 8800 GTS توسط شرکت nVIDIA و همکاران تولید کننده اش، علیرقم پیدایش مشکل در برد سری GTX به دلیل عدم توانایی مقاومتی که وظیفه تغییر بین حالت های دو و سه بعدی را در این سری به عهده داشت به طوری که رفع این مشکل nVIDIA و همکارانش را به شدت به زحمت انداخت، امروز 8 نوامبر 2006 و طبق وعده داده شده به بازار عرضه گردیدند. در این مقاله به معرفی محصولات تولید کنندگان مختلف از سری کارت های GeForcr 8800 GTX و GTS خواهیم پرداخت. این مقاله با معرفی تولیدات جدید از طرف سایر سازندگان به روز خواهد شد.

Sparkle ( اسپارکل ) از تولید کنندگان با تجربه در زمینه کارت های گرافیک به شمار میرود. این شرکت به دلیل تولید کارت های با قیمت کمتر نسبت به سایر تولید کنندگان در عین حفظ کیفیت بخصوص در تولید کارت های قدرتمند، معروف است. این بار هم اسپارکل با ارایه دو مدل SF-PX88GTX و SF-88GTS خود را جزء اولین تولید کنندگان کارت های گرافیک مبتنی بر تراشه جدید nVIDIA یعنی G80، معرفی نموده است.

اسپارکل در تولید این دو مدل دقیقا از برد مرجع nVIDIA استفاده نموده است. هردو این کارت ها از خنک کننده دو اسلاته پیشفرض nVIDIA استفاده می کنند و تفاوت ظاهری آنها به غیر از مشخصات کاهش یافته در مدل GTS، وجود تعداد بیشتری IC رگلاتور ولتاژ در مدل GTX نسبت به GTS است. این تفاوت بخصوص مشتاقان آورکلاک را نسبت به احتمال رسیدن نوع GTS توسط آورکلاک به سطح قدرت GTX را نا امید خواهد ساخت!

منبع : sakhtafzar.com

نویسنده : سعید یزدانی


هیچ نظری موجود نیست: