۱۳۸۶ اسفند ۲, پنجشنبه

مراحل تنظيم Wingate

بعد از راه اندازى مجدد و بالا آمدن دستگاه، آيكون برنامه wingate درسمت راست نوار وظيفه پديدار خواهد شد. كافى است دو بار روى آن كليك راست نماييد پنجره ورودى باز خواهد شد وشما براى اولين بار بدون وارد نمودن رمزى روى ok كليك نماييد.
پيامى مبنى بر اينكه بايد حتما" يك رمز ورود وارد نماييد مىآيد،
در پنجره باز شده در بخش Old password چيزى ننوشته و خالى بگذاريد و يك رمز كه بتوانيد به خاطر بياوريد را در زير آن يعنى New password و همچنين مجددا" همان را در كادرConfirm new password وارد نماييد و با زدن دكمه Ok وارد برنامه شويد.
پنجره Wingate بطور پيش فرض به دو پنجره يا ناحيه تقسيم شده و در زير هر بخش سه گزينه جهت تنظيم وجود دارد.
در سمت چپ كه سه گزينه System , Services , Users قرار دارد Services را انتخاب نموده و كليك نماييد
از بين سرويسها شما گزينه WWW proxy server و همچنين Ftp Proxy Server را بايستى انتخاب و تنظيم نماييد. جهت اين كار روى آنها به نوبت دابل كليك نموده و درسمت راست در پنجره باز شده روى بخش Connection كليك نموده و گزينه Trough cascaded proxy server را انتخاب نموده و آدرس proxy و port خط اينترنت خود را ( در صورتى كه پراكسى داشته باشد مانند شبكه مدارس ) در كادر مربوطه درج مىكنيم. ( مثلا" براى مدارس ما proxy.schoolnet.ir 3128 ) و سپس روى دكمه Save در بالاى پنجره اصلى كليك مىكنيم. و از پنجره خارج مىشويم.
بعد از ذخيره و تنظيم نمودن Wingate دقت شود كه اكنون بايد روى آيكون Internet Explorer خود بايستى كليك راست نموده و گزينه Properties را انتخاب نماييد و از آنجا گزينه Connection را انتخاب نماييد.

و سپس در بخش Lan Setting كليك نموده و گزينه use a proxy server را انتخاب نموده و در آنجا آدرس IP address سرور را يعنى 10.0.0.1 را نوشته و در قسمت port عدد 80 را درج نماييد. و دكمه Ok را كليك نموده خارج شويد.
حال وقتى كه دستگاه شما به اينترنت وصل مىشود برنامه اينترنت كامپيوتر شما از طريق Wingate آنرا دريافت خواهد نمود و بعدا" ياد خواهيد گرفت كه از طريق برنامه Wingate شما قادريد :اربرها را كنتر نموده و فعاليت آنها را زير نظر داشته و در صورت لزوم حتى مىتوانييد بر روى بعضى از سايتها محدويت گذاشته و آنرا غير قابل دسترسى نماييد.
منبع : schoolnet.ir


هیچ نظری موجود نیست: