۱۳۸۶ اسفند ۲, پنجشنبه

نحوه استفاده از برنامه Wingate براى كنترل شبكه

اكنون در اين بخش قص داريم كمى با كاركرد بعضى از برنامه هاى Wingate آشنا شويم. به همين خاطر كافى است روى آيكون Wingate بر روى نوار وظيف دو بر كليك نموده و با نوشتن رمز ورود وارد برنامه شويد. همانطور كه گفتيم اين پنچره به طور پيش فرض در دو طرف دو پنجره جداگانه كه هر كدام نيز شامل سه بخش مىباشد را باز مينمايد.در سمت راست اگر روى Activity كليك نماييد شما مىتوانيد كاربرهاى متصل به شبكه را زير نظر داشته و حتى مشاهده نماييد وارد كدام برنامه يا سايت مىشوند.
در بخش History شما مىتوانيد فعاليتهاى كاربران خود را در تاريخهاى گذشته كنترل نماييد. ( چه ساعتي، كدام كاربر و كامپيوتر با كدام Ip آدرس وارد چه عملى انجام داده (وارد كدام سايت شده ) و چند لحظه طول كشيده و چقدر اطلاعات فرستاده يا گرفته است ) را به دقت مشاهده نماييد و با كليك راست روى صفحه ميتوانيد آنرا حذف يا ذخيره نماييد.
در بخش System messages هشدارها و ايرادهاى موجود در شبكه و برنامه جهت اطللاع آورده مىشود.
اماً در سمت چپ همانطور كه ديد در بخش Services شما از سرويسها و برنامه هاى Wingate مىتوانيد استفاده ، برنامه ريزى و تنظيم نمايي مانند استفاده Wingate از پراكسى كه ديد.
در بخش users شما در صورتى كه تمايل داشته باشيد ميتوانيد گروه group و كاربر user تعريف نموده و مانند ويندوز 2000 عمل نماييد.
و در بخش System نيز شما تنظيمات برنامه و دستگاه را داريد و مىتوانيد آنرا در صورت آشنايى كامل تنظيم نماييد.
تذكر:
با كليك روى برنامه Help ( برنامه كمكى ) اين برنامه ميتوانيد از قسمتها و برنامه هاى بيشتر سود بجوييد و ما نيز در صورت امكان و حوصله در آينده نزديك سعى مىكنيم آموزش كامل و پيشرفته آنرا تهيه و تنظيم نموده و در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.
تذكر:
در صورتى كه احساس مي كنيد برنامه Wingate شما درست كار نمىكند و تنظيمات آن بهم ريخته و احتياج داريد آنرا مجددا" نصب نماييد. حتما" قبل از uninstall روى آيكون آن در نوار وظيفه كليك راست كرده و گزينه Exite را انتخاب نموده و آنرا از فعاليت خارج نموده سپس از قسمت program files با انتخاب گزينه Uninstall برنامه را حذف و سپس مجددا" نصب نماييد.
منبع : Schoolnet.ir
پژوهشگر : اکبر ظهیری


هیچ نظری موجود نیست: