۱۳۸۶ اسفند ۹, پنجشنبه

نخستين مركز تحقيقات سلولهاي بنيادين در دانشگاه كيوتو ژاپن با هدف ساخت هر نوع بافت و يا اندام تاسيس شد. (POST 74)

استفاده عملي از سلولهاي بنيادين كه قادر هستند براي ساخت هر نوع بافت و يا اندامي مورد استفاده قرار گيرند، ايجاد شده است.
به گزارش ايرنا به نقل از “ان.اچ.كي”، پروفسور ” شينايا ياماناكا” در گفت و گو با خبرنگاران تاسيس اين مركز را به طور رسمي اعلام كرد.
پروفسور ياماناكا كه تيم وي نخستين تيمي در جهان است كه به طور موفقيت آميزي توانست از سلولهاي پوست انسان به عنوان سلولهاي پايه جنيني استفاده كنند ، به عنوان مدير اين مركز منصوب شد.
به گزارش ان.اچ.كي، دراين مركز جديد به مطالعات پايه‌اي از جمله ايجاد سلولهاي پايه با قابليتهاي چندگانه ، بدون حضور ژنهاي خارجي و با هدف اطمينان از ايمني آنها پرداخته خواهد شد.
اين گزارش مي‌افزايد: از جمله اهداف ايجاد اين مركز، استفاده عملي از سلولهاي بنيادين، توسعه روشها و توليد داروهاي ويژه معالجات ترميمي است.
مركز جديد تحقيقات سلولهاي بنيادين دانشگاه كيوتو همچنين به عنوان سازمان اصلي يك شبكه براي همكاري با ديگر موسسات تحقيقاتي عمل كرده و مطالعات مشتركي را نيز با اين موسسات انجام مي‌دهد.
به گزارش ان.اچ.كي، اين مركز تحقيقاتي درنظر دارد تا محققاني را نيز از موسسات ديگري كه با آن كار مي‌كند، بپذيرد.
وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فن آوري ژاپن پيش از اين تصميم گرفته بود تا چندين مركز تحقيقات سلولهاي بنيادين در اين كشور ايجاد كند.
هدف اين وزارتخانه از اين اقدام، تسريع در استفاده كاربردي از سلولهاي بنيادين در علوم پزشكي عنوان شده است.
يك هيات دولتي ژاپن پس از آن كه اين وزارتخانه تصميم به ايجاد يك مركز جديد تحقيقات سلولهاي بنيادين در دانشگاه كيوتو و همچنين ايجاد شبكه سراسري پژوهشگران سلولهاي بنيادين گرفت ، نخستين نشست خود را در اين زمينه برگزار كرد.
اعضاي اين هيات ، گفتند: كسب اطمينان از توليد باثبات، منشا سلولهاي بنيادين و همچنين تاييد سريع ايمني اين سلولها ضروري است.
اعضاي اين هيات همچنين توافق كردند كه چهار مركز ديگر تحقيقات ويژه سلولهاي بنيادين در اين كشور ايجاد شود.
اين هيات در نظر دارد تا بحث و بررسي در مورد چگونگي رسيدگي به امتياز ثبت اختراعات و ديگر حقوق داراييهاي معنوي مربوط به تحقيق بر روي سلولهاي بنيادين را سرعت بخشد.
منبع : PEZESHK.US


هیچ نظری موجود نیست: