۱۳۸۶ اسفند ۲, پنجشنبه

تنظيم شبكه (POST 15)

همانطور كه گفتيم جهت تنظيم شبكه روى آيكون Network Neighborhood كليك راست نموده و سپس گزينه Properties را انتخاب مىنماييم.
در پنجره باز شده دقت مىكنيم حتما" گزينه هاىمورد نياز موجود باشند از جمله:



Client for Microsoft network
Dial-up Adapter
Tcp/Ip
File and printer sharing for Microsoft Network
و درصورتى كه يكى از آنها نبود به روشى كه گفته شد با كليك بر دكمهAdd آنرا انتخاب و اضافه مىنماييم. مثلا" براى اضافه نمودن پروتكل Tcp/Ip روى دكمه Add كليك كرده و از پنجره باز شده گزينه Protocol را انتخاب مىنماييم و سپس در سمت راست آن پنجره دكمه Add موجود را كليك مىكنيم. پنجره اى باز مىشود كه دو قسمت مىباشد،



دربخش Manufactures نوع سازنده مثلا" Microsoft را انتخاب مىكنيم و در بخش Network protocols پروتكل مورد نياز مثلا" Tcp/Ip را انتخاب مىنماييم. براى افزودن File and printer sharing for Microsoft Network روى دكمه File and Printers Sharing واقع در پايين پنجره Configuration كليك نموده و در كادر جعبه اى گزينه ها كليك كرده و انتخاب مىنماييم.



بعد از تنظيم و كنترل Configuration در قسمت Identification كليك نموده و يك اسم به كامپيوتر خود جهت شناسايى راحت ديگران در شبكه در قسمت نام كامپيوتر ( Computer Name ) مىدهيم و در بخش گروه كارى ( workgroup ) با دقت نام گروه كارى را مثلا" SAF را كه براى تمامى كامپيوترها يكسان و شبيه است را نوشته و در صورت نياز در بخش Computer Description توضيحى در زمينه آن كامپيوتر مىنويسيم كه لزومى نيست.



بعد از اتمام تنظيمات اگر روى دكمه Ok كليك نماييد، پنجره شروع به فعاليت نموده و نسبت به تنظيم و نصب برنامه هاى تنظيمى اقدام مىكند و احتمالا" سىدى ويندوز و يا درايوار يا راه انداز كارت شبكه را از شما خواهد خواست كه با هدايت آن به مسير مربوطه و نصب موارد خواسته شده كامپيوتر مجددا" راه اندازى (Restart ) شده و بالا خواهد آمد و درصورتى كه گزينه Client for Microsoft network را در پنجره Configuration در بخش Primary Network Logon انتخاب نموده باشيد،كامپيوتر هنگام بالا آمدن پنجره ورودى كاربر را بالا خواهد آورد و شما با نوشتن نام كاربر و رمز ورود مىتوانيد وارد شبكه شويد. دقت شود كه مىتوانيد در صورت عدم نياز رمز ورودى را براى راحتى همه خالى گذاشته و شماره كامپيوتر را به عنوان نام كاربر نوشته و دكمه Ok را كليك نماييد.
تذكر:
مشاهده مىشود بعضي از كاربران بدون زدن دكمه Ok و يا Enter با زدن دكمه Cancel يا دكمه Escape وارد كامپيوتر مىشوند كه در اينصورت قادر نخواهند بود از شبكه استفاده نمايند. شما برای اطمينان از اينكه كاربر درست وارد شبكه گرديده است،اگر در قسمت Start كليك نموده و در بخش Log off نام كاربر را ببينيد، مطمئن مىشويد كاربر وارد شبكه گرديده و مىتوانيد از آن استفاده نماييد. ولى اگر در آن قسمت چيزى نبود نشان ميدهد كه كاربر با زدن دكمه كنسل(Cancel) وارد شبكه نگريديده است.
منبع : schoolnet.ir


هیچ نظری موجود نیست: