۱۳۸۶ اسفند ۲, پنجشنبه

نصب و تنظيم برنامه Wingate جهت اتصال شبكه به سرور و اينترنت

از آنجايي كه استفاده از ويندوز NT و يا ويندوز 2000 Advanced Server جهت اتصال نرم افزارى شبكه و نگهدارى و كنترل آن براى خيلى از سايتها مشكل مىباشد، توصيه مى شود از برنامه ساده Wingate كه يك برنامه بسيار قوى و ساده مىباشد جهت انجام اين امور استفاده نماييد. اين برنامه كه قفل شكسته آن نيز در بازار در درون سىدى ها وجود دارد مىتوانيد از اينترنت نيز آنرا download نماييد.

تذكر مهم:
اين برنامه فقط روى سرور سايت نصب خواهد گرديد و بطور اتوماتيك به دستگاههاى كه در يك گروه كارى قرار دارند و به اين سرور متصل هستند يك IP آدرس خواهد داد و هيج احتياجى نيست به دستگاهها بطور دستى آيپى آدرس دهيم.

نكته: اين برنامه علاوه بر ويندوز 98 قابل نصب بر روى ويندوز 2000 و NT نيز مىباشد و تمامى مراحل تنظيم آن يكسان و شبيه بوده و فقط دقت شود كه برنامه Wingate قابل نصب مخصوص NT را بايد اجرا نماييد (wgntsetup) نه ويندوز 98 (wg9xsetup) .

مراحل تنظيم سرور قبل از نصب
مراحل نصب برنامهWingate
مراحل تنظيم Wingate
نحوه تنظيم دستگاههاى موجود در شبكه جهت اتصال به شبكه
نحوه استفاده از برنامه Wingate براى كنترل شبكه
مراحل تنظيم سرور قبل از نصب
قبل از نصب Wingate بايد شما فقط سرور خود را به نحوى كه گفته مىشود آماده نماييد.
ابتدا روى آيكون Network Neighborhood كليك راست نموده و گزينه Properties را انتخاب نماييد. ( نحوه تنظيم كردن شبكه و اين بخش قبلا" بطور كامل بيان گرديده است.) در پنجره Configuration گزينه TCP/IP را انتخاب نماييد و سپس روى دكمه Properties كليك نماييد تا پنجره اى به شكل زير باز گردد.



در همه كامپيوترها به پيش فرض روى قسمت Obtain an IP address automaticaly تيك خورده و فعال است. ( اين گزينه قادر مىسازد كامپيوتر از سرور به طور اتوماتيك Ip address بگيرد.) شما در سرور بايستى گزينه پايينى آن يعنى Specify an Ip address را كليك نموده و آنرا فعال سازيد. بعد از فعال نمودن ،كادرهاى پايين آن جهت درج آدرس فعال خواهند گردييد و شما قادر خواهيد بود يك آدرس به سرور خود دهيد و سپس بعد از نصب Wingate بقيه دستگاهها بطور تصادفی (Random )، يك آدرس از سرور خواهند گرفت.
در قسمت Ip address يك آدرس معتبر مثلا" 10.0.0.1 را نوشته و در بخش Subnet Mask نيز عددهاى 0255.0.0. را درج نماييد و سپس دكمه Ok را كليك كرده وكامپيوتر را مجددا" راه اندازى نماييد.



بعد از نصب Wingate ، دستگاهها Ip آدرسهايى مثل 10.0.0.2 و 10.0.0.3 و الى آخر را به طور اتوماتيك خواهند گرفت.
منبع : schoolnet.ir


هیچ نظری موجود نیست: