۱۳۸۶ اسفند ۴, شنبه

مصرف گوجه فرنگی، توت‌فرنگی وهندوانه از بروز چروک زودرس پوست جلوگیری می‌کنند. (POST 43)

یك متخصص پوست گفت: غذاهای كه حاوی آنتی‌اكسیدان هستند مثل گوجه فرنگی، توت‌فرنگی و هندوانه در به تاخیر انداختن چین و چروك پوست موثر هستند.
دكتر نصرت پورسینا اظهار داشت: چروك پوست با بالا رفتن سن در همه افراد اتفاق می‌افتد.
وی افزود: چین و چروك پوست را می‌توان در حدود سن ۲۰ سالگی در پیشانی به صورت خط نازك در اكثر افراد یافت و به تدریج تعداد چروك و عمق آنها بیش از ۷ خط عرضی و موازی در پیشانی و چروك‌هایی در اطراف لب و چشم بوجود می‌آید.
دكتر پورسینا خاطرنشان كرد: كاهش الیاف و حالت الاستیك و همچنین در معرض آفتاب قرار گرفتن باعث شل شدگی و آتروفی عضلات و چین و چروك پوست می‌شود.
وی برای جلوگیری از چروك زودرس پوست تاكید كرد: از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری كرده و نیز از كرم‌های ضد آفتاب به طور مرتب و روزانه از سن ۲ تا ۳ سالگی باید استفاده شود. همچنین انجام ورزش‌های مناسب در به تاخیر انداختن چین و چروك‌ پوست موثر هستند.
عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد در ادامه یادآور شد: حالت‌های صورت و اخم كردن در هنگام صحبت كردن و بالا انداختن عضلات پیشانی و جمع كردن عضلات دور لب منجر به بروز چروك پوست می‌شود. بنابراین با پرهیز از این نوع عادات می‌توان از بروز و ایجاد خط عمیق در پوست جلوگیری كرد.
این متخصص پوست و مو در پایان توصیه كرد: استفاده از كرم‌های مرطوب كننده و كرم‌هایی كه حاوی تركیباتی كلاژن و الاستیك می‌باشد، مثل اسید هیالورونیك در به تاخیر انداختن این چروك‌ها موثر می‌باشند.
منبع : Musicmaster.ir


هیچ نظری موجود نیست: